شما در حال مشاهده نسخه موبایل وبلاگ

وبلاگ ایکیا

هستید، برای مشاهده نسخه اصلی [اینجا] کلیک کنید.

دكوراسیون مدرن برای آپارتمان‌های كوچك

دکوراسیون آپارتمانهای کوچک به دلیل محدوديت فضا یکی از چالشهای زندگی مدرن است که منجر به تغيير سبك زندگي در ساليان اخير شده است. چيدمان آپارتمانهاي كوچك امروزي يك از دغدغههاي اصلي زندگي در شهرهاي بزرگ است. چيدمان صحيح و انتخاب وسايل منزل متناسب با فضاي محدود آپارتمانهاي امروزي علاوه بر ايجاد محيط دلپذير و خوشايند براي زندگي، نيازهاي كاربردي زندگي را نيز مرتفع ميكند. ولي براستي مناسبترين راه براي دكوراسيون خانههاي كوچك چيست؟

لوازم منزل كه در گذشته استفاده میشده و به صورت حجيم، غير كاربردي و تزئيني طراحي و ساخته شده است در دكوراسيونهاي خانههاي كوچك امروزي كاربردي ندارد. رويكرد اصلي در انتخاب وسايل منزل و دكوراسيون امروزي انتخاب كاربردي و چند منظوره در عين زيبايي و سادگي است. شركت سوئدي آيكيا با شناسايي هوشمندانه اين نياز، لوازم منزل اعم از آشپزخانه، حمام، اتاق خواب و پذيرايي را طراحي و تولید کرده است.

ايكيا (IKEA) با سابقه بیش از هفتاد سال در تولید لوازم خانگی، از سال 2008 تا کنون بزرگترين توليد كننده لوازم منزل غير برقي در دنيا است. بالغ بر 12000 نوع کالای مختلف مربوط به دکوراسیون و لوازم خانگی در نزدیک به 400 فروشگاه بزرگ فروش در شصت کشور دنیا، اقبال عمومی مردم در سرتاسر جهان را به این برند نشان می دهد.

صندلي و مبلمان تاشو، مبلمان تخت خواب شو، تخت خواب‌هاي كمجا، انواع ميزها با ظرفيت مختلف و مصنوعات چوبي همگي از لوازم اصلي دكوراسيون آيكيا هستند كه حداكثر استفاده مؤثر از فضاي داخلي منزل، سادگي و زيبايي طراحی در آنها رعايت شده است. انواع شلفها، جداكنندههاي فضاي داخل كمد، اسكابها و قفسههاي نگهدارنده همگي ايدههاي خلاقانه ايكيا براي استفاده حداكثري از فضاهاي موجود روي ديوارها، داخل كمد و ديگر فضاهاي محدود زندگي هاي امروزي است.

محصولات آیکیا، سادگی مدرنی را به زندگی های امروز هدیه کرده که لازمه زیستن در قرن بیست و یکم است. طراحي مدرن و همزمان ساده محصولات آيكيا علاوه بر افزايش كارايي لوازم منزل، برداشت مدرن از دكوراسيون و آرامش بصري براي ارتباط با اين محصولات در مدت طولاني را به دنبال دارد.

منبع: فروشگاه اینترنتی پرسه بازار

لوازم خانگی غیر برقی ایکیا

این روزها در اکثر بازارها نام برند IKEA را می‌شنویم و زیبایی و سادگی محصولاتش توجه‌مان را به خود جلب می‌کند. حتی ممکن است که برخی از ما یکی دو تا از این محصولات را در منزل‌مان داشته باشیم، اما واقعا چه اطلاعاتی درباره‌ی این برند داریم؟ در این مقاله به معرفی این برند می‌پردازیم.


IKEA (بخوانید آیکیا) یک گروه شرکت چند ملیتی است که اثاثیه‌ی منزل آماده‌ی سرهم بندی (مانند تخت خواب، صندلی، میز و غیره)، لوازم کاربردی، تزئینی و غیره را طراحی کرده و می‌فروشد. با توجه به وبسایت رسمی IKEA، این برند در حال حاضر در زمینه‌های سرویس دستشویی و حمام، اتاق خواب، کودکان، آشپزخانه، لوازم تزئینی، غذاخوری، راهرو، لوازم آشپزخانه، روشنایی، اتاق پذیرایی، لوازم اداری، میز، صندلی، لوازم بیرون از منزل، قفسه، فرش، کوسن و غیره محصولات خود را ارائه می‌دهد.

1280-ikea_startkit_1000

این شرکت که سال ۱۹۴۳ در سوئد توسط اینگوار کامپراد بنیان گذاری شد، از ژانویه‌ی سال 2008، تبدیل به بزرگترین خرده فروشلوازم منزل در دنیا شد. هنگام افتتاح شرکت IKEA، اینگوار کامپراد تنها 17 سال داشت و وی در سال 2013 به عنوان یکی از ثروتمندترین افراد دنیا لقب گرفت. نام این شرکت مخفف Ingvar Kamprad, Elmtaryd and Agunnaryd است که دو بخش اول نام و نام خانوادگی، بخش سوم نام مزرعه‌ای که در آن بزرگ شده و بخش چهارم نام شهری است در جنوب سوئد که در آن متولد شده است.

Ingvar-Kamprad

این شرکت که برای طراحی‌های معماری مدرنش در اشکال مختلف لوازم و دکوراسیون منزل شناخته شده است، اغلب طراحی‌هایش با سادگی دوستدار محیط زیست ترکیب شده است. به علاوه، عامل دیگر شهرت این شرکت توجهش به هزینه‌ها، جزئیات کاربردی و توسعه‌ی مداوم محصولات است، که همه‌ی اینها IKEA را قادر ساخته تا قیمت‌هایش را در دهه‌ی سال 2000 تا 2010 (طی برنامه‌ی گسترش جهانی‌اش)، به طور میانگین 2 تا 3 درصد کاهش دهد. گروه IKEA دارای ساختار سازمانی پیچیده‌ای است که توسط چندین موسسه در هلند، لوکزامبورگ و لیختنشتاین اداره می‌شود.

ikea_questionalble_identity_a

این شرکت در حال حاضر دارای ۳۵۱ شعبه در ۴۶ کشور است. در سال مالی ۲۰۱۰ فروش محصولات این شرکت حدود ۲۳ میلیارد دلار بود که نشان دهنده‌ی افزایش 7.7 درصدی نسبت به سال 2009 است. وبسایت IKEA دارای حدود 12000 محصول بوده که بهترین نماد تمام طیف محصولات این شرکت است. بین سالهای 2007 تا 2008 این وبسایت حدود 470 میلیون بازدید داشت. این شرکت مسئول حدود 1% مصرف تجاری چوب جهان است که آن را تبدیل به یکی از بزرگترین مصرف کنندگان چوب در بخش خرده فروشی می‌کند.

1